Často kladené otázky

Pokud maté nějaký dotaz, který se týká vyplňování dotazníků v rámci POPULACE.cz, projděte si prosím nejprve tento souhrn, který obsahuje často kladené dotazy. Pokud zde však nenajdete odpověď na Váš dotaz, neváhejte se obrátit na emailovou adresu info@populace.cz, kde Váš dotaz rádi zodpovíme.

O vyplacení odměn je potřeba žádat? Kdy případně obdržím odměnu?

O vyplacení odměn se nežádá. Jsou automaticky rozesílány na účty respondentů neprodleně po konci každého čtvrtletí. Odesílají se na účet, který je nastavený na profilu v sekci platební údaje nebo na účet charitativní organizace, kterou si respondent vybral a označil.

Byl/a jsem zařazen/a do několika neplacených výzkumů, proč? Je problém, když je nevyplním?

Neplacené výzkumy Vám zasíláme, abychom se doptali na otázky, které nemáte uvedené ve Vašem profilu. Na základě těchto předvýzkumů zjišťujeme Vaši vhodnost do následného výzkumu. Pokud nevyplníte neplacený výzkum, ztrácíte tím šanci na zařazení do následného, placeného výzkumu. Navíc za každý neplacený dotazník, který vyplníte, získáváte "hlas" do čtvrtletní soutěže o hodnotné ceny.

Musím odměny, které získám vyplňováním dotazníků, danit?

Jedná se o nahodilý, příležitostný příjem ve smyslu § 10 Ostatní příjmy odst.1 písm. a) Zákona o dani z příjmu č.586/1992 Sb, který do roční výše 50.000,- Kč nepodléhá zdanění. Pokud by celková výše Vašich příjmů za kalendářní rok za tuto činnost (vyplňování dotazníků) překročila v úhrnu částku 50.000,- Kč, tak by byla daňová povinnost plně na Vaší zodpovědnosti.

Odměna, která mi byla vyplacena na účet se nerovná částce uvedené na mém účtu na portále POPULACE.cz pro dané čtvrtletí.

V přehledu projektů na Vašem účtu na portále POPULACE.cz je u jednotlivých projektů uveden stav. Projekty, které jsou ve stavu „odpověděl“ ještě nebyly ukončeny a odměny za tyto projekty jsou rozesílány až po jejich ukončení. Proto projekty, které nejsou ukončeny v čase výplaty odměn, se vyplácejí až v dalším výplatním období.

Vyplnil jsem celý dotazník a na portále nemám připsanou žádnou odměnu.

V některých případech se může zobrazení odměny zdržet. Obyčejně se jedná o několik vteřin, výjimečně minut. V případě projektů, které realizujeme s externím partnerem, se odměny mohou na portále zobrazit až po ukončení celého projektu. Upozornění na tuto okolnost najdete ve zvacím emailu.

Zodpověděl/a jsem telefonický dotazník a na svém účtu na portále POPULACE.cz nemám uvedenou žádnou odměnu.

Odměny za telefonické průzkumy se importují na portál POPULACE.cz jednou denně. Prosíme o strpení, do druhého dne informaci o projektu na svém účtu určitě naleznete.

Musím zadat bankovní číslo? Neexistuje jiná možnost, jak si nechat vyplácet odměny?

Jediným způsobem, jak si nechat odměny vyplácet, je zadat bankovní číslo Vašeho účtu. Případně můžete nechat tuto odměnu zaslat na jednu z charit, které najdete v seznamu pod zadáním bankovního účtu.

Můžu ovlivnit, kolik dotazníků mi posíláte?

Respondenti jsou do projektů zařazováni na základě údajů, které mají vyplněné ve svém profilu. Úplný a pravidelně aktualizovaný profil zaručí, že budete vybrán do projektů, které jsou pro Vás vhodné. Bez vyplnění profilu se pravděpodobnost zařazení do profilu výrazně snižuje.

Při vyplňování dotazníku došlo k výpadku a dotazník nebyl regulérně ukončen. Dotazník nejde znova spustit.

V případě neregulérního ukončení dotazníku není možné tento spustit znova. Důvodem ukončení může být výpadek připojení, porucha zařízení nebo jiná nestandardní situace.

Mám problém s vyplněním dotazníku, zaseknul se, nelze nikam nic zadat a posunout se dál.

Pravděpodobně nemáte na obrazovce zobrazenou celou otázku. Doporučujeme zvýšit rozlišení obrazovky. Někdy stačí zvětšit okno s dotazníkem na celou obrazovku, nejlépe tlačítkem na zvětšení okna v pravém horním rohu okna s dotazníkem. Doporučujeme také používat poslední verzi prohlížeče Google Chrome.

Přišla mi pozvánka na vyplnění dotazníku a hned, jak jsem kliknul/a na odkaz ve zvacím emailu, vypsalo se mi hlášení, že nevyhovuji cílové skupině nebo byl projekt ukončen.

K této situaci může dojít z více důvodů. Ke konci projektu, kdy hledáme už jenom malý počet vhodných náhradníků. Z důvodu blížícího se konce projektu, a proto i nutnosti urychlení sběru, oslovujeme o něco víc respondentů, než potřebujeme. Záleží proto na tom, kdo jako první zareaguje a začne vyplňovat dotazník. Výjimečně se zvací email může zdržet ve frontě odesílaných emailů a pozvánka se k Vám dostane se zpožděním. Důvody tohoto zdržení můžou být různé. Dopředu se za tuto komplikaci omlouváme, bohužel ve většině případů nemůžeme toto zdržení žádným způsobem ovlivnit. Projekt byl ukončen, protože byl sebrán dostatečný počet vyplněných dotazníků velice rychle, ještě před termínem ukončení projektu, uvedeném ve zvacím emailu. K této situaci může docházet zejména u lépe honorovaných projektů, kde sbíráme jen menší počet dotazníků. V tomto případě je zájem respondentů o vyplnění vysoký a k naplnění kvót dochází velice rychle

Při vyplňování dotazníku se mám nechat snímat kamerou, ale dotazník mě nepustí dál z důvodu špatného nahrávání.

Tento typ projektů vyžaduje funkční web kameru a rychlé připojení na internet. Také je potřeba do kamery hledět zpříma, aby mohla dobře snímat celý obličej.

Dotazník mi nejde otevřít na mobilu, proč?

Některé z dotazníků kvůli své složitosti neumožňují vyplňování na mobilním zařízení (může se týkat i dotykových obrazovek PC). Prosíme, zkuste vyplnit dotazník na standartním PC/notebooku.

Právě jsem se zaregistroval do panelu, kdy obdržím pozvánku do průzkumu?

První pozvánka do dotazníku Vám může přijít v rozmezí několika dnů až týdnů. Záleží vždy na počtu aktuálně běžících průzkumů. Svou šanci můžete zvýšit tím, že vyplníte všechny sekce ve Vašem profilu a bude udržovat svůj profil aktualizovaný.

Kde zjistím svoje identifikační číslo respondenta?

Identifikační číslo respondenta najdete na svém účtu na portále POPULACE.cz na záložce „Platební údaje“ v pravé části okna. Také si ho můžete zobrazit kdekoliv v profilu, když přesunete kurzor na symbol panáčka v pravém horním rohu na zelené hlavní liště.

Odjíždím na dovolenou nebo z jiného důvodu nebudu mít k dispozici internet, abych mohl/a vyplňovat dotazníky. Jak mám postupovat.

Na svém účtu na portále POPULACE.cz na záložce „Přehled“ naleznete tlačítko „Zadat dovolenou“. Po kliknutí na toto tlačítko se zpřístupní pole pro zadání dat začátku a konce dovolené. V průběhu dovolené Vám nebudeme zasílat žádné dotazníky k vyplnění.

K čemu slouží tlačítko „Omluvit se“?

Tlačítko „Omluvit se“ je vhodné použit, když z jakéhokoliv důvodu zaslaný dotazník nemůžete vyplnit. Dáte nám tím vědět, že je potřeba oslovit dalšího respondenta.

Co je “neaktivní stav“ a jak se z něj dostanu?

Neaktivní stav respondenta znamená, že mu nebudou zasílány dotazníky, ale zůstává členem panelu. Do tohoto stavu se může respondent dostat, když nevěnuje řádnou pozornost vyplňování dotazníků, například je vyplňuje abnormálně rychle nebo zaslané dotazníky vícekrát po sobě nevyplní bez omluvy. Z neaktivního stavu se může respondent přepnout do stavu „aktivního“ pomocí tlačítka “Obnovit spolupráci” na svém účtu na portále POPULACE.cz na záložce “Přehled”.

Zapomněl/a jsem heslo a nemohu se přihlásit, co mám dělat?

Pokud zapomenete své heslo, klikněte na úvodní stránce na „Zapomenuté heslo“ v sekci s přihlášením. Poté zadejte Váš email, se kterým jste zaregistrován/a v POPULACE.cz. Na Váš email dorazí instrukce ohledně změny hesla. Pokud si přesto nevíte rady, napište nám na info@populace.cz. Ve svém profilu máte možnost si kdykoliv heslo změnit. Po přihlášení stačí kliknout na záložku „Změna hesla/emailu“ a heslo si změnit.

Chci ukončit spolupráci, nechci už dostávat dotazníky k vyplnění.

Spolupráci s naším panelem můžete kdykoliv ukončit. Na svém účtu na portále POPULACE.cz na záložce „Přehled“ naleznete tlačítko „Ukončit spolupráci”. Pomocí tohoto tlačítka zrušíte veškeré informace o sobě. Na požádání Vám účet můžeme zrušit i my. Stačí poslat email na info@populace.cz.